Young CMI Essay Competition: Limitation of liability clauses in maritime contracts – do they bind the court?

Publisert den 28.04.2013 i News in English, Nyheter

UPDATE: Ida Aasgaard Røsand wins Young CMI essay competition

Courts may in various circumstances revise or set aside contract clauses which limit the parties’ liabilities towards each other. Such contractual clauses include liability caps, limitation to direct damages, knock-for-knock clauses, liquidated damages and limitation of available remedies.

Young CMI Norway, in cooperation with our generous sponsors, invite lawyers, jurists and law students to submit an analysis of the circumstances in which courts may revise or set aside such clauses in Norwegian, Swedish or Danish law. The essay shall not exceed 5000 words and shall include examples from industry template contracts and/or practice within the maritime sector.

The winner will receive a prize of NOK 35 000 and have his/her article published in the journal MarIus (provided that it is eligible for the grade A).

Entries must be submitted no later than 25 October 2013.

All details of the competition and how to submit your entry here: Young CMI Essay Competition 2013

Kronologisk arkiv

Sjørettlige arrangementer

Følg gjerne med på vår kalender for å holde oversikt over alle kommende arrangementer både i regi av foreningen og andre!

Kalenderen finner du her ›

Det er også mulig å laste ned en fil som kan legges til i din Outlook-kalender og som oppdateres automatisk!

Klikk her for å laste ned kalenderfilen ›

Abonnér på oppdateringer

Ved hjelp av RSS-feeden vår kan du nå få siste nytt fra Den norske sjørettsforeningen direkte til din datamaskin.

Dette krever at du har en RSS-leser installert, men de fleste har dette i sin Outlook-klient.

Feeden finner du her ›

Du kan også få et varsel på epost hver gang sidene oppdateres gjennom gratistjenesten ChangeDetection.com.

Klikk her for å abonnere på denne tjenesten ›

E-postliste

Også ikke-medlemmer kan melde seg på vår epostliste!